טלפון ליצירת קשר 052-2845474
צור קשר

לצאת מהריחוק ולחזור אל הקירבה

לצאת מהריחוק ולחזור אל הקירבה
Feather-in-hand
  • אורית צוקר Ph.D T.C
  • מאת: אורית צוקר Ph.D
  • |
  • עודכן לאחרונה: יוני 10, 2020

שוב רבתם וכבר כמה ימים שניכם מסתובבים עם הרגשה לא טובה ומועקה בחזה שלא מרפה. ההרגשה הזאת לא נגרמת מכך שלא הצלחתם לפתור את הקונפליקט שפגשתם, אלא שהיא נגרמת מכך שהתרחקתם רגשית אחד מהשנייה בעקבות המריבה.

בכולנו קיים חלק שמבקש קירבה רגשית, זהו החלק שדוחף אותנו לזוגיות מלכתחילה והוא חלק ממנגנון ההישרדות שלנו. לפיכך באופן טבעי ריחוק רגשי גורם לנו להרגיש רע. ריחוק רגשי הוא הגורם המאיים על קיומו של קשר הרבה יותר מכל קונפליקט – כי הוא הגורם שפורם אותו!

אז מה עושים? איך יוצאים מהריחוק וחוזרים אל הקירבה גם אם פוגשים קונפליקט? מחפשים את העדינות. אנחנו יצורים שעשויים משתי שכבות, שכבה חיצונית ושכבה פנימית – השכבה החיצונית היא גסה, מחוספסת, קשה וגלויה לעין; השכבה הפנימית היא עדינה, רכה וסמויה, ממש כמו פרי מיוחד ואקזוטי. לחפש את העדינות זה לחפש את השכבה הרכה והסמויה.
*****

אודליה ויואל נשואים שנתיים. לאחרונה אודליה קבלה פרויקט חדש בעבודה והיא מבלה שעות רבות מחוץ לבית. כשהיא כבר בבית, היא עסוקה בעיקר במחשב או בטלפון שלה. בהתחלה יואל מקבל את זה בהבנה אך עם הזמן הוא מתחיל לכעוס – את הכעס שלו הוא מבטא בעקיצות קטנות וכואבות מתחת לחגורה: "את תמיד עסוקה, העבודה שלך תמיד לפני הכל, לא אכפת לך מאף אחד" וכו'. אודליה מרגישה מותקפת ומגיבה בהתגוננות. הם נכנסים למקום של האשמות הדדיות, הם רבים ומתרחקים אחד מהשנייה. בשכבה החיצונית והגלויה הם כועסים ומלאי תסכול והאשמה.

עכשיו בואו נחפש את העדינות…

העדינות נמצאת בשכבה הפנימית הרכה והסמויה. זו השכבה הפגיעה ושם נמצאת הרגישות לכאב והחרדה מנטישה או מדחייה. בשכבה הזאת נמצא הרצון והצורך בקרבה וחיבור. בשכבה העדינה יואל בעצם מרגיש נטוש, בודד, לא אהוב והוא זקוק לקירבה ולקשר. בשכבה הזאת אודליה מרגישה דחויה, מפוחדת ומאד עצובה. את השכבה העדינה הזאת קשה להם לתקשר אחד עם השנייה. קשה להם לחשוף את השכבה הפגיעה בפני מי שלהרגשתם רק לפני רגע פגע בהם. קשה להם להודות שהם זקוקים לקרבה ולקשר כי ההזדקקות הזאת נתפסת אצלם כחולשה, כתלות, כמשהו שיש להסתיר וכ-בושה. הרבה יותר קל לשניהם לתקשר דרך השכבה החיצונית דרך הכעס והאשמה שם הם מרגישים חזקים, צודקים, מוגנים ובעלי עוצמה. כשאנחנו נפגשים אחד עם השנייה דרך השכבה החיצונית יש סיכוי שנחווה תחושה של "כוח" או "חוזק" אבל זו רק אשליה. השכבה הזו היא למעשה השכבה המחלישה כי היא השכבה המרחיקה.
כשאנחנו מוכנים להיפגש דרך השכבה העדינה, אז נפתחת לנו הדלת למצוא את הקירבה. זה הכי שווה את "הסיכון" כי קירבה היא הצורך שלנו והיא זו שמעניקה לנו את תחושת הביטחון והחוזק – באמת!

רבתם שוב?
חפשו את העדינות. עזבו לרגע את השכבה החיצונית הגלויה, חפשו את השכבה העדינה. זהו את הרגש שנמצא שם ושתפו את בני הזוג שלכם במה שאתם מרגישים. אין צורך ברגשנות או בדרמה אלא פשוט בשיתוף. ככה תוכלו לעזור אחד לשנייה להפריך את התחושות הקשות שיושבות שם. חיבור לשכבה העדינה זו מיומנות נרכשת והיא הופכת להיות פשוטה ככל שמשתמשים בה. זכרו כי פגיעות וצורך בקרבה הם לא בושה. להפך, הם החומרים מהם בנויה האהבה. שפת העדינות היא הדרך להחזיר את הרחוקים כשהם עוד יותר קרובים זה לזה משהיו קודם. כולנו מבקשים אחר האהבה והאהבה מבקשת שנהייה עדינים – עדינות היא דרכה. בהליך משותף של ייעוץ זוגי יחד איתי נלמד את הדרך אל השכבה העדינה, זו השכבה שתקרב אתכם ותאפשר לכם להיות מאושרים.זיכרו, אלו שרוצים ללמוד ומעזים, הם אלו שזוכים!

מוזמנים להתקשר ולתאם עמי פגישה – שלכם, אורית 052-2845474

שתף עם חברים

לייעוץ מקצועי | מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

הודעת WhatsApp